.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنايع تبديلي، تنها راه نجات مركبات مازندران

عضو كميسيون كشاورزي ونماينده مردم شهرهاي تنكابن و رامسر درمجلس شوراي اسلامي گفت: تنها راه نجات و برون رفت از مشكلات مربوط به مركبات مازندران، اصلاح باغات و احداث كارخانجات صنايع تبديلي دراين بخش است.

"جعفرقلي راهب" روز چهارشنبه در دومين همايش ملي مركبات در ساري افزود:براي اصلاح باغات مركبات در مازندران و همچنين پژوهش و تحقيقات در اين بخش طي سالهاي گذشته گام‌هاي موثري برداشته شده است كه توجه بيشتر مسوولان را مي‌طلبد.

وي بر لزوم ايجاد صنايع تبديلي به منظور جلوگيري از فساد محصولات مركبات در مازندران تاكيد كرد و اظهارداشت: در زمان حاضر شش كارخانه صنايع تبديلي در اين استان مشغول فعاليت بوده كه احداث دو كارخانه ديگر ضروري است.

وي اظهارداشت: اصلاح وبازسازي تنها ‪ ۴۰‬درصد از باغات مركبات مازندران نياز به زمان زيادي دارد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي از تصويب يكهزار ميليارد ريال اعتبار براي بيمه محصولات كشاورزي طي امسال خبرداد.

وي تصريح كرد: تخصيص سه‌تا چهار درصد از اعتبارات عمراني شهرستانها براي اصلاح باغات وپنج هزار ميليارد ريال نيز براي افزايش سرمايه بانك كشاورزي از ديگر مصوبات مجلس شوراي اسلامي در بخش كشاورزي است.

وي يادآورشد: با تصويب مجلس، ‪ ۸۰‬درصد از هزينه مربوط به‌اصلاح و بازسازي باغات و ‪ ۷۰‬درصد هزينه مربوط به اصلاح شبكه‌ها بر عهده دولت است كه آن را پرداخت مي‌كند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران نيز در سخناني گفت: كشاورزي پايدار و توليد محصول سالم ازجمله مسايلي است كه بايد به آن توجه جدي شود.

"عنايت‌الله تورنگ" سطح زير كشت مركبات در كشور را ‪ ۲۵۰‬هزار هكتار ذكركرد و افزود: اين ميزان ‪ ۱۷‬درصد اراضي كشور معادل حدود ‪ ۵۹/۲‬از صادرات محصولات كشاورزي در كشور را شامل مي‌شود.

وي افزود: ايران از نظر سطح زيركشت و از نظر توليد مركبات به ترتيب در رده‌هاي هفتم و هشتم جهان قرار دارد كه از نظر سطح‌زيركشت در مقايسه بادنيا عقب هستيم.

رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران توليد يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار اصله نهال مركبات، يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار اصله نهال زيتون و احداث ‪ ۲۰‬نهالستان در مازندران را از جمله برنامه‌هاي مهم اين سازمان ذكركرد.

تورنگ، اصلاح و بازسازي دو هزارو ‪ ۲۰۰‬هكتار از باغات، تامين تسهيلات لازم براي ايجاد باغات، بازسازي دو هزار هكتار باغات چاي و بازسازي ‪ ۵۰‬هكتار از باغات انار مازندران از ديگر برنامه‌هاي مهم سازمان جهاد كشاورزي مازندران اعلام كرد.

وي اظهارداشت: از حدود يك ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار تن محصول مركبات توليدي در مازندران حدود ‪ ۲۴۰‬هزار تن معادل ‪ ۲۰‬درصد از اين محصول به علت نبود صنايع تبديلي و سردخانه به تعداد كافي به ضايعات تبديل مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربانپور 13 دي 1386
با سلام با استناد فرمایش رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی ؛ استان مازندران غذای 24 میلیون نفر را تامین می کند . به استناد مواد 16 و 17 و 18 و 19 و ... قانون برنامه چهارم توسعه وظایف دولت برای توسعه منابع آب و کشاورزی مشخص شده است . آیا عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از برنجکاران و باغداران مازندرانی بوده است ؟ آیا کود و سم کشاورزی را به موقع تحویل نمود ؟ آیا از واردات بی رویه برنج و ... جلوگیری نمود ؟ آیا نسبت به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد کارخانه های آبمیوه و کنسرو مواد غذایی در مازندران و ... با وزارت صنایع هماهنگی نمود ؟ آیا برنج و مرکبات مانند پسته و خرما و ... مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی است ؟ آیا بیمه محصولات کشاورزی مطلوب است ؟ آیا از نظرات کشاورزان زحمتکش و با تجربه مازندرانی در برنامه ریزیها استفاده می نمایید ؟ آیا هزینه های کاشت و داشت و برداشت برنج و ... را محاسبه می نمایید ؟ مگر مازندران قطب کشاورزی نیست ؟ امیدوارم وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی مکانیزه و اختصاص حداکثر تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان زحمتکش مازندرانی برنامه ریزی مناسبی نماید . با تشکر - جعفر قربانپور

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.